چگونه قارچ را انتخاب و نگهداری کنیم؟

بهترین شیوه نگهداری از قارچ هایی که از سلفون خارج شده اند این است که آنها را داخل پاکت های کاغذی قرار دهید و در یخچال بگذارید. قارچ ها را داخل کیسه فریزر نگذارید چون به علت تعریق، زود تر نرم و فاسد می شوند. قارچ ها تا چهار روز در یخچال سالم می مانند اما بعد از آن تازگی شان را از دست می دهند. با قرار دادن قارچ ها در پاکت کاغذی می توانید تا یک هفته آنها را سالم نگه دارید. قارچ ها را باید ابتدا به آرامی تمیز کرد و سپس شست. قارچ های پرورشی ممکن است خام هم خورده شوند، اما بیشتر قارچ ها را بایستی به شکل پخته مصرف کرد. از قارچ ها به صورت تازه، کنسرو شده، خشک شده و فریز شده استفاده می شود. نکته قابل توجه اینکه:قارچ های وحشی را از اماکن قابل اطمینان خریداری کنید، زیرا بعضی از قارچ های وحشی، سمی اند و می توانند به سلامت قلب، کلیه و کبد صدمه بزنند و حتی کشنده باشند. قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد. قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد. ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت کمک می کنند. قارچ ها انسولین طبیعی و آنزیم هایی دارند که سبب شکسته شدن قند یا نشاسته موجود در غذاها می شوند. علاوه بر این قارچ ها ترکیباتی دارند که در بهبود عملکرد پانکراس، کبد و سایر غدد هورمونی درون ریز تاثیر دارند. با این روند تولید انسولین و جریان یافتن آن در طول بدن تسهیل می شود. همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند، البته برخی از قارچ های خوراکی هم برحسب اینکه در چه بستری رشد می کنند ممکن است سمی شوند، بنابراین هیچ وقت در محیط های طبیعی و جنگل ها با دیدن قارچ های به ظاهر خوراکی وسوسه نشود، مگر اینکه توسط فردی متخصص از بابت خوراکی بودن شان مطمئن شده باشید.


تاریخ : 97/07/11